Gå til hoved-indhold

Reklamationer & returvarer


I forbindelse med returnering af produkter til HNC Group, skal du være opmærksom på følgende:
Forud for fremsendelse af varer skal du udfylde vores returnerings-formular (PDF).

Formularen udfyldes og sendes til salgsafdelingen sales(a)hncgroup.dk.

Kort efter vil du modtage formularen retur på en email med et Returvare-nummer, som du skal udskrive og vedlægge returvaren.

Returvare betingelser:

  • Der ydes 1 års garanti på HNC Group produkter. Garantien er gældende fra fakturadato.
  • Udstyr under garanti repareres naturligvis gratis. HNC Group betaler for afhentning af udstyr.
  • Er udstyret udenfor garanti, kan HNC Group tilbyde at reparere udstyret efter tilbud.
  • Returnering af varer til HNC Group kan kun sker efter forudgående aftale med vor salgsafdeling.
  • Anmodning om Returvare-nummer sker ved udfyldelse af ovenstående formular.
  • Varen skal returneres senest syv dage fra Returvare-nummerets udstedelses dato. Efter syv dage annulleres Returvare-nummeret, og det er ikke længere muligt at returnere varen.
  • Et udstedt Returvare-nummer er ikke ensbetydende med, at varen krediteres.
  • HNC Group forbeholder sig ret til at kontrollere den returnerede vare, inden kreditnota godkendes.
  • Alle returneringer uden for garanti sker for købers regning og risiko.
  • Varer som sendes på modtagers (HNC Group) regning vil blive nægtet modtagelse.
  • Modtages varer retur uden angivelse af Returvare-nummer, vil varerne enten blive returneret til afsender eller alternativt pålagt et ekspeditionsgebyr på 175,-.
  • Varer som ønskes krediteret skal returneres i original emballage. Intet må skrives på eller påklæbes original emballagen eller varen.
  • Afhjælpning af fejl forårsaget af ulykker/uheld, herunder bl.a. brand, vandskade, naturkatastrofer, overspænding i forbindelse med lynnedslag, samt hærværk er ikke omfattet af garantien.
  • Gebyrer
    • For uberettiget reklamation, dvs. reklamationer hvor varen er uden fejl, pålægges et undersøgelsesgebyr på kr.375,- pr. uberettiget reklamation. Hertil tillægges fragtomkostninger ved returnering.
    • I de tilfælde, hvor HNC Group ikke selv foretager test  af det anmeldte defekte produkt, vil HNC Group viderefakturere leverandørens gebyrer samt pålægge et håndteringsgebyr på kr. 175,-.
    • Undersøgelsesgebyr udgør 375,- i forbindelse med reparation. Ønskes varen repareret, fratrækkes undersøgelsesgebyret. Ønskes varen ikke repareret men købes et tilsvarende produkt, udstedes ingen undersøgelsesgebyr.